The OpenNET Project / Index page

[ новости /+++ | форум | теги | ]



Вариант для распечатки  
Пред. тема | След. тема 
Форум Разговоры, обсуждение новостей
Режим отображения отдельной подветви беседы [ Отслеживать ]

Оглавление

В Opera появилась поддержка WebGL и аппаратной акселерации , opennews (ok), 02-Мрт-11, (0) [смотреть все]

Сообщения [Сортировка по времени | RSS]


97. "В Opera появилась поддержка WebGL и аппаратной акселерации "  +/
Сообщение от Stax (ok), 02-Мрт-11, 19:29 
Там есть ссылка в комментах на блог разработчиков, интересные вещи пишут. Похоже, о аппаратной поддержке webgl уровня мозиллы в опере остается только мечтать, владельцы нетбуков и проч. пролетают лесом.

The hardware back-end of Vega will unfortunately not work on all graphics cards. [...]
The first requirement of you graphics card is that it has fast stencil buffers. If you are on a desktop computer that will not be a problem, but on some mobile phones that will be a problem. The reason for this requirement is that we use the stencil buffer for rendering some complex shapes instead of tessellating them and render triangles.

Since some web standards (for example opacity, SVG and <canvas>) require us to render to an off-screen buffer which is composited onto the screen we also require some kind of render to texture to be able to use Vega hardware back-end. This means a DirectX 9 compatible graphics card, or support for the framebuffer object (FBO) extension in OpenGL. It would be possible to do the same thing with pbuffers in OpenGL, but we need to do many render target switches and with pbuffers that is too slow.

The final requirement is pixel shaders 2.0, or fragment shaders 2.0 as it is called in OpenGL. We also require GLSL support on OpenGL. The shaders are required for filters. Filters is a part of SVG which performs an operation such as blur or color transforms on an image. Filters are also used in <canvas> and to support text shadows and box shadows in HTML.

For a PC user these requirements are met by any DirectX 9 compatible graphics card. So with the correct drivers you should be able to use the hardware back-end of Vega if you have a DirectX 9 compatible graphics card.


Я думаю, их ожидает тысяча сюрпризов, когда они посмотрят, как реально работает fbo на атишных дровах под линуксом, например..

Ответить | Правка | К родителю #92 | Наверх | Cообщить модератору

99. "В Opera появилась поддержка WebGL и аппаратной акселерации "  +/
Сообщение от анон (?), 02-Мрт-11, 19:32 
> интересные вещи пишут

Статья двухлетней давности тащемта

Ответить | Правка | Наверх | Cообщить модератору

Архив | Удалить

Рекомендовать для помещения в FAQ | Индекс форумов | Темы | Пред. тема | След. тема




Партнёры:
PostgresPro
Inferno Solutions
Hosting by Hoster.ru
Хостинг:

Закладки на сайте
Проследить за страницей
Created 1996-2024 by Maxim Chirkov
Добавить, Поддержать, Вебмастеру